PIŠE: Aleksandar Todorović

Više na: testoviautomobila.rs

Novi model FIAT Tipo kombinira veliki obujam prtljažnika (520 litara) sa solidnom ponudom prostora za putnike, čime se predstavlja kao prava limuzina.

Talijanskom dizajnu i ovoga puta treba aplaudirati. Automobil se proizvodi u Turskoj, kao i njegov prethodnik, model Linea.

Konstruiran je na produženoj platformi vremešnog Grande Punta. Tipo 1.6 MJTD može se pohvaliti izvanredno dobrim performansama, maksimalnom brzinom od 202 km/h i iznenađujuće dobrom zvučnom izolacijom, ipak, sa nekadašnjim Tipom, koji je bio auto godine 1989, nema ništa zajedničko osim imena. Ovo je nova Linea, model koji se u Turskoj zove Aegea.

Nikada u životu nisam testirao automobil koji ima tako izražene prednosti i mane kao ovaj Tipo, koji se od prije nekoliko dana prodaje i u hatchback, kao i u karavanskoj verziji, ali znajte da će limuzina biti najjeftinija.

Ako se zadovoljite benzinskim motorom 1.4, novi Tipo može biti vaš za cca 10.990 €. Verzija kao na testu košta točno 15.990 €.

FIAT je u velikoj krizi i to nije nikakva tajna. Paleta modela je prilično stara, Panda i Punto odavno su trebali zamjenu. FIAT je kasnio i sa zamjenom modela Bravo, i na kraju je tržištu ponudio novu Lineu pod nazivom Tipo, koji je, prije svega, konstruiran za tržišta u razvoju.

Ovjes je podešen tako da lakoćom upija lošije prometnice kakvih u Hrvatskoj ne nedostaje, pa tako novi Tipo može dobiti dodatnu vrijednost za kupce u Hrvatskoj.

Danas, kada konkurencija tržištu nudi sve nježnije i sofisticiranije automobile sa profinjenim i osjetljivim ovjesom, FIAT čini nešto drugo – nudi auto koji nesmetano može podnijeti naše ceste.

Talijanski brend trenutno nudi tri gotovo apsolutno različita modela sa sličnim cijenama. Omanji, nedavno temeljno obnovljeni model 500, košta 9.500 €, monovolumen 500L 9.900 €, a najnovija limuzina Tipo 10.990 €.