Dobar i skup crossover

Honda HR-V još uvijek je među rijetkim SUV modelima koji imaju svoju povijest! Davne 1999. prvi model bio je rijetka pojava na našim cestama, no svakako je bio ljepši nego broj veći CR-V. Preuzevši pogon na sve kotače od starijeg brata ponudio je po prvi puta (a i danas pravu rijetkost) verziju sa troja vrata odakle zapravo novi HR-V svojim dizajnom vuče korijene i podsjeća siluetom te raznim detaljima na svog prethodnika.

U klasi koja broji najviše konkurenata Honda se uključila relativno kasno, a ponudivši atraktivan SUV sa dva agregata – 1.5 litreni benzinac i 1.6 litreni dizelaš nastoji ugrabiti svoj dio kolača.

Novi HR-V kao što smo imali prilike spomenuti dizajnom podsjeća na coupea u robusnom izdanju, a ovaj puta u prilog tome ide i bogati paket opreme te atraktivni alu naplatci u crvenoj boji. Masivan i sportski nastrojen prednji kraj preko elegantno oblikovanih bočnih linija spuštaju se na bezličan stražnji kraj kojim dominiraju veliki farovi što je po našem mišljenju možda i najveća mana ovog SUVa – dizajn stražnjeg dijela vozila.

U interijeru se krije pravo „malo čudo“ počevši od raznih gadgeta koje ovaj model nudi do magičnih sjedala koja su se proslavila u najmanjem Jazz-u. Najveća prostranost u klasi uz obilje udobnosti ovaj model postavljaju na vrh svoje klase, a visoko kvalitetni materijali, sofisticiran dizajn i orijentacija prema vozaču jednostavno zaslužuju najviše ocjene. Prtljažnik je obujma 455 litara, no oborenim sjedalima nudi raskošnih 1025 litara koje su u prosjeku klase, no što bi trebalo biti više nego dostatno za sve potrebe četveročlane obitelji.

Dokaz našim tvrdnjama koje smo rekli još za vrijeme testiranja benzinske izvedbe potvrdio je i ovaj primjerak. Ergonomija vozačke pozicije jednostavno je savršeno, informativno-zabavni sistem ovog puta već nam je bio daleko jednostavniji za korištenje jer smo se navikli iz prethodnih modela na njegovu upotrebu što samo upućuje na činjenicu kako se u Hondinim vozilima vrlo lako prilagoditi za relativno malo vremena, a pregledni instrumenti i središnja konzola zaslužuju sve pohvale.

Buka je svedena na minimum, čak bolje nego u benzinskoj izvedbi, a najveću kritiku i dalje upućujemo na sistem ventilacije/klimatizacije koji je osjetljiv na dodir i zahtijeva odvraćanje pogleda vozača sa ceste na dno središnje konzole jer pod prstima naprosto nema stvarnog osjećaja koja funkcija ili pak temperatura je korištena/namještena.

U odnosu na benzinsku izvedbu, dizelaš je gotovo sportaš. 10 KS slabija izvedba (120 KS) u odnosu na benzinca ne otkriva manjak snage na papiru, a u prilog tome ide veliki okretni moment od 300 Nm. Odlično izbalansiran 1.6 litreni agregat potegne bez pogovora u svakom stupnju prijenosa te se ponekad čini kako ima više snage nego što je to deklarirano. 10,1 sekunda s mjesta do 100 km/h i maksimalnih 192 km/h zadovoljiti će svakog, pogotovo što je u pitanju mali crossover, a ako u obzir uzmemo i potrošnju koja nam je na testu u prosjeku iznosila 5,5 l na 100 prijeđenih kilometara zadovoljstvo vozača neće imati kraja.

Testni primjerak opremljen je i 18“ alu naplatcima, a ovjes nikada nije bio udobniji! Zanimljiva činjenica je i to kako je ovaj automobil 17,5 cm povišen od podloge, a leži izvrsno. Peglanje zavojima nikada nije bilo ljepše u nekom SUV-u, u gradu je poletan i okretan, a na otvorenoj cesti mu ne nedostaje snage.

Ako ovaj model usporedimo sa konkurencijom dolazimo do zaključka kao što smo već spomenuli da je HR-V u samom vrhu klase, a najveći problem mogla bi biti jedino cijena koja za osnovnu izvedbu dizelaša kreće od 199.890 Kn odnosno testni primjerak visokih 277.980 Kn.

TEHNIČKI PODACI

Motor: dizelski

Obujam: 1597 ccm

Snaga: 88kW/120KS @ 4000 RPM

Moment: 300 Nm @ 2000 RPM

Pogon: na prednje kotače (FWD)

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije: 4294 x 1772 x 1605 mm

Prtljažnik: 455/1025 litara

Gume: 225/40 R18

Masa: 1345 kg

Brzina: 192 km/h

0 – 100 km/h: 10,1 sekunda

Potrošnja: 5,5 l/100km

Osnovni model: od 199.890,00 HRK***

Cijena: 246.890,00 HRK**

Cijena TEST modela: 277.980,00 HRK

Dodatna oprema: metalik lak • aluminijski pragovi i zaštite podvozja • aluminijski naplaci od 18 cola (ukupno 27.000 kn)

**1.6 i-DTEC Elegance 120KS

***1.6 i-DTEC Comfort 120KS