ZA KLASU BOLJI OD DRUGIH

U nižoj klasi konkurencija nikad nije bila veća… Nova Škoda Fabia, šminkerska Mazda 2, osvježni Mitsubishi Spacestar, Opel Corsa, novi Renault Clio, Citroen C3 ili pak Peugeot 208 imaju jaku konkurenciju i to sa značkom Hyundaia.

Novi Hyundai i20 osim svog atraktivnog i svježeg dizajna u odnosu na prethodnika produžen je za 40mm te se protegnuo na preko 4 metra dužine (4035mm), a narastao je i 24mm u širinu (1734mm) čime je uz rastegnut međuosovinski razmak (2570mm – čak 45mm više od prethodnika) postao pošten komad auta uz zavidnu razinu komfora.

Dopadljiv dizajn sa oštro postavljenim prednjim farovima, velikim otvorom na prednjem odbojniku, skladnim bočnim linijama te zanimljivim i svježim stražnjim krajem koji podsjeća na broj veći i30 neće vas ostaviti bez daha, no sigurno će vas natjerati da se okrenete za njim. Dizajneri Hyundaija slijedili su provjeren recept sa broj većim modelom i napravili prije svega lijep automobil.

Napredak je vidljiv i u interijeru gdje je uočljiv porast kvalitete, a sve je dizajnirano racionalno i pregledno. Sve komande su precizne i dobro posložene, položaj za upravljačem je odlično odmjeren, dok možda najveća zamjerka je izostanak multimedijskog uređaja na koji smo navikli već i kod gradskih modela. Prostora za četiri putnika ima više nego dovoljno, sjedala su udobna i pružaju relativno dosta bočnog oslonca, dok je najzanimljiviji dio u interijeru dvobojna izvedba kokpita što daje dojam eksluzivnosti i klase više. Prtljažnik obujma 326 litara sasvim dostatan za male obitelji pa je i funkcionalnost ovog modela na razini.

U vožnji ovaj model pruža najviše iznenađenja, a krasi ga uglađen rad motora uz izrazito nisku razinu buke u interijeru čak i kod većih brzina čime se ne mogu pohvaliti niti neki premium modeli u klasi više. Podvozje na koje smo navikli kod Hyundai-Kia modela zaslužuje pohvalu i omogućava dobro ležanje uz popriličnu udobnost u vožnji čak i preko „uništenih“ dijelova prometnica.

1.2 litreni redni četverocilindraš snage 84 KS nije namijenjen za trku, no zadovoljiti će sve gradske potrebe te odlazak na godišnji odmor. 122 Nm okretnog momenta pri relativno visokih 4000 okretaja neće zalijepiti za sjedalo, no to od ovog automobila niti ne očekujemo. Shodno navedenim performansama je i maksimalna brzina od 170 km/h te ubrzanje s mjesta do 100 km/h za 12.8 sekundi. Navedeni agregat odlično se nosi s 1055 kg teškom karoserijom pa pri startu na semaforu ovaj automobil izrazito je živahan, a u prilog tome ide i precizan peterostupanjski mjenjač kojem je možda najveća zamjerka nedostatak šestog stupnja prijenosa pri vožnji autocestom čime bi se rasteretili okretaji motora i smanjila potrošnja.

Kada smo već kod potrošnje, 7.5 litara kombinirane vožnje nije za kritiku, no nije niti za oduševljenje. Očekivali smo nešto nižu potrošnju s obzirom na iznimno uglađen motor i malu masu vozila, no s druge strane niti kod konkurencije nije ništa bolja situacija.

Novi i20 dostupan je u čak 9 boja karoserije uz najveći izbor boja na tržištu po pitanju interijera. Tako je moguće izabrati četiri boje tkanine sjedala i ovaj automobili učiniti potpuno personaliziranim. Pohvalna je i mogućnost izbora brojnih tehnologija kako aktivne tako i pasivne sigurnosti do komfora čime se stvara osjećaj klase više. Hyundai tako u i20 nudi mogućnost doplate grijanog upravljača, prednja svjetla s dodatnim osvjetljenjem zavoja, sustav automatskog odmagljivanja, sustav upozorenja napuštanja vozne trake, tempomat, panoramski krovni otvor i još mnogo toga… a sve to za prihvatljivu cijenu hrvatskim kupcima. Palac gore za i20!

TEHNIČKI PODACI

Motor: benzinski

Obujam: 1248 ccm

Snaga: 62kW/84KS @ 4000 RPM

Moment: 122 Nm @ 4000 RPM

Pogon: na prednje kotače (FWD)

Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije: 4035 x 1734 x 1474 mm

Prtljažnik: 326/1042 litara

Gume: 195/55 R16

Masa: 1055 kg

Brzina: 170 km/h

0 – 100 km/h: 12,8 sekundi

Potrošnja: 7,5 l/100km

Osnovni model: od 79.990,00 HRK

Cijena: 80.733,46 HRK

Cijena TEST modela: 111.690,18 HRK