TURBO "JURILICA"

O Cee´d-u se već sve zna, na tržištu je nekoliko godina i jako je poznat hrvatskim kupcima, no nedavno je podlegnuo kuri pomlađivanja o čemu smo pisali prilikom predstavljanja hrvatskom tržištu.

Osvježeni Cee´d spreman je za nove pobjede i cilja na sam vrh u svom segmentu. Kod nas na testu našao se jako zanimljiv model koji ispod poklopca krije mali trocilindarski motor potpomognut turbom te iz jedne litre obujma isporučuje 120 KS.

Da, pomalo šokantno, zar ne!?  Proklet bio taj downsizing, ovako velik i lijep auto a samo 1.0 motor… sanjamo li ili smo u stvarnosti… to sigurno ne ide s mjesta, troši kao Sorento, a sigurno će se razletiti za 100.000 kilometara!?!

Već nakon prvog prijeđenog kilometra sve gore navedene predrasude padaju u vodu. Pri prvom kretanju jasno je bilo vidljivo kako se „mališa“ voli vrtiti, a jednako brzo reagira i na gas. Karakterističan zvuk trocilindraša čak djeluje sportski i naprosto tjera na jače pritiskanje papučice gasa te u bilo kojem trenutku imate osjećaj kako je pod poklopcem motora smješteno gotovo dvostruko više cilindara.

Motor je dakle u poptunosti nov, premijerno prikazan u Europi, a Kia je prateći trend smanjivanja obujma motora konstruirala turbo benzinski agregat sa direktnim ubrizgavanjem goriva i sa osnovnim ciljem smanjenja potrošnje i emisije ispušnih plinova, a pritom zadržavajući performanse.

Ovaj motor zapravo „puca“ na atmosferske 1.6 litrene četverocilindraše, a u praksi je živahniji od spomenutih „konkurenata“. Mišljenja smo kako je ovo najzanimljiviji pogonski agregat koji smo imali prilike probati u Kijinim automobilima. Već od 1500 okretaja osjeća se potisak u leđa i lijepljenje na sjedalo te jednostavno mami osmijeh na lice.

Mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa osigurava ekonomičnu vožnju, ukoliko se naravno uspijete obuzdati na semaforu s obzirom na to da ćete sigurno pri svakom kretanju guštati u prethodno spomenutom potisku u leđa ovog malog turbaka.

Većinom gradska vožnja i nešto teža noga na gasu rezultirala je potrošnjom od 6,7 litara na 100 km što je više nego odlično s obzirom na pogonski agregat i dimenzije vozila.

Automobil u svim režimima vožnje ne gubi dah, pa čak i kod međuubrzanja ispuniti će sva očekivanja. Precizan mjenjač viđen je već kod kućnih modela, kao i ovjes koji se bez problema nosi sa 1200kg teškom karoserijom. Možda najveća zamjerka na testnom modelu bile su „debele“ gume te smo mišljenja kako bi se automobil još bolje upravljao na barem col većim kotačima i nešto nižem profilu gume.

Maksimalna brzina od 190 km/h te 11,1 sekunda koliko je potrebno Cee´d-u da uhvati „stotku“ više su nego konkretne brojke za ovu klasu i motorizaciju, a u prilog ide i maksimalni okretni moment od 171 Nm dostupan već od 1500 okretaja.

U interijeru su pak napravljene mnoge promjene, na oko gotovo neprimjetne no osjetno je korištenje kvalitetnijih materijala, a brojna suptilna poboljšanja donose moderniji izgled i osjećaj. Armaturna ploča blago okrenuta vozaču dobila je kromirane obrube oko instrument ploče, otvora za zrak te gornjeg ruba ploče. Tu je i sjajna crna boja otporna na ogrebotine čime je središnja konzola poprimila premium izgled.

Vanjski dizajn zapravo je modernija izvedba prethodnog modela i to osvježena na prednjem braniku koji je sada širi i „uglatiji“ sa kromiranim obrubom oko svjetala za maglu, ali i sa novim oblikom rešetke koji naglašava oblike i dizajn prednjeg dijela automobila. Straga su pak najuočljivije promjene na brankiku koji zahvaljujući ukrasnim „otvorima“ djeluje sportski i jače, a u kombinaciji sa stražnjim LED svjetlima daje finalni pečat automobilu. Već dokazan i popularan izgled koji je pronašao put do mnogih europskih kupaca sada je još moderniji i svježiji.

Cee´d sa navedenim motorom mogao bi biti izrazito zanimljiv hrvatskim kupcima s obzirom da nudi zaista mnogo pored odličnih voznih karakteristika, prihvatljive potrošnje, atraktivnog dizajna i 7 godišnjeg jamstva uz prije svega prihvatljivu cijenu. Uvjereni smo kako će KIA ovim tempom već kod lansiranja nasljednika ovog modela „preuzeti GOLF klasu“ i preimenovati je u „Cee´d klasu“.

TEHNIČKI PODACI

Motor: benzinski

Obujam: 998 ccm

Snaga: 88kW/120KS @ 6000 RPM

Moment: 171 Nm @ 1500-4000 RPM

Pogon: na prednje kotače (FWD)

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije: 4310 x 1780 x 1470 mm

Prtljažnik: 380/1318 litara

Gume: 195/65 R15

Masa: 1204 kg

Brzina: 190 km/h

0 – 100 km/h: 11,1 sekundi

Potrošnja: 6,7 l/100km

Osnovni model: od 99.990,00 HRK

CIJENA: 122.490,00 HRK

Cijena TEST modela: 137.490,00 HRK