U SAMOM VRHU KLASE

Unazad nekoliko godina Kia nas učestalo iznenađuje, kako dizajnom, kvalitetnim materijalima, raznim sigurnosnim sustavima tako i tehnologijom.

Novi Sportage upravo je jedno od iznenađenja, a prije svega krasi ga u potpunosti novi dizajn, izrazita kvaliteta izrade, opremljenost i naravno vozne osobine.

SUV segment u neprestanom je rastu, a KIA sa više od 100 000 prodanih primjeraka čvrsto stoji na trećem mjestu te bilježi stalan rast. U svojoj četvrtoj generaciji utabanim stopama gazi i novi Sportage.

Oku ugodan i prije svega markantan dizajn uz zaobljene linije i naglašene blatobrane privlači poglede. Novi Sportage izgleda zaista moćno, te sprijeda čak podsjeća na neke od Porscheovih modela. Stražnji kraj u skladu je sa ostatkom te izgleda svježe i atraktivno.

U prilog vanjskom izgledu ide i nizak koeficijent otpora zraka, pa tako ovaj velik i vizualno snažan SUV bez velikog napora postiže i dobre brzinske prosjeke uz prihvatljivu potrošnju.

U interijeru vidljiva je njemačka škola, kako izgledom tako i izradom. Prednja armatura podsjeća na broj veći Sorento, a zahvaljujući vodoravnim linijama naglašena je prostranost. Mali milion detalja brine o ugodnom i kvalitetnom boravku unutar kabine, dok vozačka pozicija zahvaljujući udobnim sjedalima i novom upravljaču nikada nije bila bolja u jednom Sportageu.

Zvučna izolacija na razini je premium limuzina čime je garantirana zavidna razina komfora. Povećan međuosovinski razmak urodio je dodatnim prostorom za putnike straga koji između ostalog imaju mogućnost grijane stražnje klupe.

Prtljažni prostor nudi punih 503 litara prostora, što je više nego dostatno za četveročlanu obitelj i odlazak na more.

Prednji pogon, ručni mjenjač i 1.7 litreni turbodizelaš od 115 KS sve su, samo ne trkački nastrojeni, no, očekujemo li jurilicu ili krstaricu od ovakvog modela? Motor koji je viđen u prethodnim generacijama malo je pomlađen, pa tako ima dodatnih 20Nm okretnog momenta više u odnosu na prijašnje generacije i samim time djeluje poprilično uvjerljivo za pogon jednog kompaktnog SUV-a.

Maksimalni okretni moment dostupan je već od 1250 okretaja, a elektronika ima posla sa sprečavanjem proklizavanja pogotovo kod naglih startova ponajviše zahvaljujući učinkovitosti malog turbopunjača promjenjive geometrije.

Motor na višim okretajima gubi snagu i pokazuje svoje godine, no još uvijek je elastičan te u kombinaciji sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem  ne tjera na učestale promjene što je prije svega pohvalno u vožnji gradom. Na otvorenim dionicama bez problema će izdržati i dinamičniji tempo, a prosječna potrošnja od 7 litara euro dizela savim je prihvatljiva s obzirom na dimenzije i masu vozila.

S obzirom da smo imali prilike testirati prethodnu generaciju sa ovim motorom ako podvučemo paralelu između treće i ove četvrte generacije jasno je vidljiv napredak bez obzira na “stari izvor” agregata.

Mala i jedina zamjerka ide na nešto mekši ovjes koji se pri dinamičnijem prolasku kroz zavoje naginje, ali zahvaljujući preciznom upravljaču i kvalitetno odmjerenom međuosovinskom razmaku novi Sportage ne dovodi vozača u neugodnu situaciju.

Cijena od 243.000 kuna koliko stoji testni model nije mala, no s obzirom na bogatu opremu, kvalitetu izrade, čak i vozne osobine te 7-godišnjim jamstvom novi Sportage ozbiljno treba uzeti u obzir prilikom kupnje kompaktnog SUV-a.

Tehnički podaci

Motor: dizelski

Obujam: 1685 ccm

Snaga: 85kW/115KS @ 4000 RPM

Moment: 280 Nm @ 1250-2750 RPM

Pogon: na prednje kotače (FWD)

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije: 4480 x 1860 x 1650 mm

Prtljažnik: 503/1492 litara

Gume: 245/45 R19

Masa: 1564 kg

Brzina: 176 km/h

0 – 100 km/h: 11,5 sekundi

Potrošnja: 7,5 l/100km

Osnovni model: od 166.990,00 HRK

Cijena: 239.990,00 HRK

Cijena TEST modela: 243.040,00 HRK