ODLIKAŠ U SVOJOJ KLASI

GTI – tri čarobna slova povijesno vezana uz prave cestovne jurilice! Najnoviji uspjesi Peugeot nose upravo u smjeru tih slova, a nova 308-ica čistokrvni je sportaš u komapktnom izdanju!

Negdje davne 2011. godine imali smo priliku testirati automobil koji je imenovan kao jedan od onih o kojem pišemo u nastavku – 308 GTI. Bila je to najsnažnija verzija prve generacije ovog kompakta. Već tada, prvi dojam je bio obećavajuć. Ispod poklopca motora skrivala se osnažena verzija 1.6 litrenog THP motora sa 200 KS. Iako je proizvođač garantirao ubrzanje s mjesta do 100 km/h za 7.7 sekundi, ponudio bogatu opremu sa odličnim sportskim sjedalima nakon testa osim izvrsne upravljivosti ostatak je bio nešto ispod naših očekivanja.

Prvi 308 GTI živio je samo tri godine, a u 2014. Peugeot je predstavio drugu generaciju modela. Već prilikom prvih vožnji 308 GT modela bilo je jasno kako će novi 308 GTI biti još bolji, a u to smo se uvjerili na njegovoj prezentaciji prije nekoliko mjeseci dok je točku na i stavio i naš opširni test.

Novi Peugeot 308 GTI na prvi pogled daje do znanja kako je riječ o najsnažnijoj verziji francuskog proizvođača. Dvobojna karoserija koja se dobiva uz doplatu od 11.000 kn govori sama za sebe. Atraktivnom dizajnu pridonose i 19“ aluminijski naplatci, veliki diskovi sa crvenim kliještima i podvozje spušteno za čak 11 mm.

Prvo što ćete uočiti u retrovizoru su full LED prednja svjetla, a kockasti 3D motiv prednje maske u sjajnoj crnoj boji dodatno naglašava eksluzivnost ovog modela. Veliki usisnik na braniku te dva prednja spojlera pored vizualnog dojma imaju i stvarnu funkciju čime je poboljšana aerodinamika ovog modela (SCx 0,69).

Proširenja na pragovima i upečatljiv stražnji kraj koji krase dvije pozamašne ispušne cijevi na sjajno crnom difuzoru daju svima do znanja o kakvoj jurilici je riječ, a to je zapravo i slika koju ćete najčešće gledati nakon što ovaj ljuti kompakt projuri pokraj vas na lijevoj traci.

Kako je ovaj automobil napravljen za vožnju, naravno najviše vremena provodili smo upravo za upravljačem. Unutar interijera u odnosu na klasičnu 308-icu razlike su vidljive golim okom što je zapravo plus, jer u kompaktnoj klasi nailazimo uglavnom na slučajeve gdje su najsnažniji modeli gotovo neprimjetno unaprijeđeni u odnosu na klasične verzije.

Dakle, kod 308 GTI-a to nije slučaj! i-Cockpit prisutan je naravno i u ovoj verziji, odlično odmjeren mali kožni upravljač oplemenjen je pri dnu GTI logotipom i pri vrhu crvenom crtom početnog položaja baš kao kod pravih trkaćih modela. Crvena boja odlično se uklopila u tamnu antracit boju koja prevladava interijerom ovog automobila, pa tako nailazimo na crvene šavove na armaturnoj ploči, oblogama vrata, mjenjaču, sjedalima ali i na podnim prostirkama.

Pragovi, papučice i ručica mjenjača nose oznake Peugeot Sport i napravljeni su od aluminija, dok školjkasta Peugeot Sport sjedala osim vizualne atraktivnosti služe i svrsi uz odličnu bočnu potporu, a nude kombinaciju alkantare i kože koja u Peugeotovim modelima ima dugogodišnju tradiciju još od početka 90-tih godina prošlog stoljeća.

Veliki ekran savršeno se uklopio u armaturnu ploču, osjetljiv je na dodir i nudi sve opcije kao što je to slučaj i kod ostalih verzija 308 modela. Svakako najzanimljiviji dio u interijeru novog 308 GTI-a nalazi se između sjedala, kod mjenjača i „ručne“ kočnice, a to je tipka SPORT.

Pritiskom na tipku SPORT na središnjoj konzoli boja na ekranu mijenja se iz bijele u crvenu, na središnjem zaslonu prikazuju se dodatni podaci (snaga, okretni moment, pritisak turbopunjača, bočna i uzdužna ubrzanja), zvuk motora postaje oštriji, papučica gasa odziva se bolje, krv ključa u žilama i počinje nalet adrenalina…

Snažan potisak i zakucavanje u netom spomenuta sjedala uzrokuje najsnažnija verzija THP motora koja iz 1.6 litara obujma isporučuje moćnih 270 KS i 330 Nm već od 1900 okretaja.

Omjer od 4.46 kg na 1 KS rekord je u kompaktnoj klasi što je pokazatelj vrhunskih voznih osobina ovog automobila. 308 GTI nudi izvanredne brojke, a tako se i vozi…

S mjesta do 100 km/h ovaj automobil ubrzava za 6 sekundi, a kazaljku zaustavlja na visokih 250 km/h i to bez gubitka daha. Prema mjerenjima proizvođača, 308 GTI s mjesta puni kilometar prelazi za 25,3 sekunde što bi značilo kako na svima zanimljivoj etapi od 402 m ovaj automobil u seriji zadanu rutu prolazi za cca 12 sekundi što su izvanredne brojke. Ubrzanja koja ovaj automobil nudi opisao je još prije gotovo 150 godina, Jules Verne u svojoj knjizi „Put na Mjesec“.

Šesterostupanjski ručni mjenjač ojačan je kako bi mogao podnijeti okretni moment od 330 Nm, a osovina je skraćena kako bi se poboljšalo ubrzanje.

Michelinovi pneumatici u dimenziji 235/35 R19 jamče odlično držanje ceste, a precizan i ukrućen ovjes  u kombinaciji s Torsenovim diferencijalom ograničenog proklizavanja ne ostavlja mjesta za greške. U praksi, ovaj automobil zavoje voli više nego dijete mamu… Stabilan, samouvjeren, krut, precizan… sve su to epiteti koje bi mogli opjevati o Peugeotovom ovjesu u nekim dramatičnim predstavama.

Zašto dramatičnim!? Pa ovaj automobil vrhunac je Peugeot Sport odjela i ponude Peugeot modela, svaki trenutak vožnje ovog automobila ima svoju dramatičnu scenu, ALI pozitivnu! Toliko samopouzdanja i temperamenta u ovoj klasi nema niti jedan izravni konkurent, a pri tome mislimo na VW Golf i Megane RS.

Ubrzanja pri izlasku iz zavoja s ovim automobilom postaju dječja igra, a automobil bez pogovora prati svaki trzaj upravljača, ESP je vrlo dobro odmjeren te omogućuje i proklizavanje u zavojima, a kao šećer na kraju moguće ga je u potpunosti i isključiti.

Pored ovoliko hvalospjeva bio bi red i za malo kritika!? Možda, no, ne nalazimo ih… taman kad čovjek pomisli kako je to sve što Peugeot 308 GTI nudi i vrijeme je da se stane na kočnicu… OK! Pritisnimo je… i doslovce ostadosmo bez daha… To je možda najbolji opis rada kočionog sustava novog GTI-a. 380 mm diskovi sprijeda, odnosno 268 mm straga svoj posao odrađuju više nego prefesionalno. U bilo kakvoj situaciji nema straha hoće li ovaj automobil biti u mogućnosti zaustaviti se.

Za kraj, potrošnja… smiješna je u odnosu na performanse ovog automobila i u kombiniranom režimu vožnje bez imalo suzdržavanja pod pritiskom papučice gasa nije prelazila 9 litara. Impresivno, zar ne!?

Da, upravo takav je ovaj automobil.. impresivan! Ukoliko mislite da smo ga previše nahvalili, budite slobodni posjetiti prvi Peugeot salon i isprobati ga sami, jer činjenica je da za relativno malo novaca jednostavno ne možete pronaći bolji automobil ukoliko ste naravno u potrazi za brzim, atraktivnim, brzim, kompaktnim, brzim, prostranim i još jednom… brzim kompaktnim automobilom. Bez imalo ustručavanja kao što smo spomenuli konkurencija u obliku VW Golfa GTI i Renault Megane RS-a pored Peugeot 308 GTI-a nema što tražiti.

TEHNIČKI PODACI

Motor: turbobenzinski

Obujam: 1598 ccm

Snaga: 200kW/270KS @ 6000 RPM

Moment: 330 Nm @ 1900 RPM

Pogon: na prednje kotače (FWD)

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije: 4253 x 1804 x 1446 mm

Prtljažnik: 420/1300 litara

Gume: 235/35 R19

Masa: 1280 kg

Brzina: 250 km/h

0 – 100 km/h:  6 sekundi

Potrošnja: 9 l/100km

Cijena: 265.942,00 HRK

Cijena TEST modela: 285.546,00 HRK

doplate: dvobojna karoserija (crvena boja Ultimate i crna boje Perla Nera) – 11.000 kn, kamera za vožnju unatrag – 1.500 kn, HiFi sustav DENON – 3.700 kn i čitač CD-a – 700 kn.