Mali crossoveri predstavljaju najbrže rastući segment u autoindustriji u ovom trenutku. Lako su upravljivi i lako se parkiraju, dok im nešto veća tijela i povišeni ovjes omogućuju laganu vožnju po gradskim neravninama. S toga ne čudi da se i Renault bacio u te vode, te smo mi tom prilikom testirali Renault Captur i otkrili da se isplati potrošiti nešto više novaca za kupnju istog nego npr. kupiti Clio, pogotovo ako imate obitelj.

Captur je potpuno novo ime u Renault obitelji, koji je nastao temeljem smjernica preuzetih od Nissan Jukea, kako bi ciljali na ovaj vrlo unosan segment tržišta. Sa proizvodnjom počinje 2013. godine i od tada ovaj model gotovo stalno nadograđuju novim motorima, opcijama boja i posebnim izdanjima. Naš testni automobil bio je Captur Outdoor sa 1.5 litrenim dizel motorom i posebnim sustavom kontrole trakcije na teškom terenu. Renault opisuje svoju „bebu“ crossovera kao „urbano vozilo“ i to zato što je veličinom malo iznad Clia, ali opet manji od Nissan Qashqaia odnosno Renault Kadjara. Captur iznutra ima dovoljno prostora za četiri odrasle osobe, ali vanjštinom privlači poglede. Za sada ćemo samo reći da smo u potpunosti oduševljeni njegovom vanjštinom, za razliku od recimo Jukea, koji izgleda nespretno. Jedini koji bi mu mogao konkurirati po izgledu je Citroen C4 Cactus, a tu odluke dolaze na temelju vlastite prosudbe.

Visok prednji kraj sa LED dnevnim svjetlima smještenima u podnožju branika kod svjetala za maglu dizajnom podsjeća na veći model C segmenta – Megane III (phase III). U prilog tome idu i dosta slični farovi, dok na sredini dominira velik Renault logo. Stražnji dio je nešto jednostavnije izveden, no kao cjelina izgleda svježe. Dašak ekskluzivnijem naglasku i bogatom paketu opreme pridonose ukrasni „alu“ umetci pri dnu prednjeg i stražnjeg branika što zapravo ukazuje i na izvan cestovnu mogućnost upotrebe ovog crossovera.

Interijer je klasično izveden u smjernicama koje ovaj proizvođač primjenjuje i na ostalim kućnim modelima. Korišteni materijali nešto su tvrđi nego što smo očekivali, a razlog tome je što Captur dijeli neke komponente sa Cliom 4, a zato je i cijena nešto niža nego kod konkurencije. Vrlo je lako udobno se smjestiti iza upravljača Captura i jednom kada to učinite pozdravljaju vas visoka vozačka pozicija i veliko vjetrobransko staklo. Kao jedinu zamjerku u interijeru navodimo previše sjajne plastike, na kojoj prelako ostaju otisci prstiju.

Većina novca u proizvodnji je otišla u pogonski sklop i nudi maksimalnu količinu prostora s tako malom platformom.  Prtljažnik je veličine 377 litara, što je u samom vrhu za ovu klasu vozila, s tim da stražnja sjedala još možete pomaknuti prema naprijed i time dobiti 455 litara. Još jedna stvar koju smo zavoljeli u unutrašnjosti je i instrument ploča, koja izgleda vrlo futuristički, te ima veliki LED na dnu koji mijenja boje od zelene, žute, narančaste do crvene, ovisno o vašem stilu vožnje. Također R-Link sustav za zabavu i informacije oduševio nas je svojom preciznom navigacijom i jednostavnim sučeljem.

Kada pričamo o vožnji Captura, imate osjećaj da vozite manji MPV, a ne SUV. Osim toga Capture je pristojan suputnik sa neutralnom ravnotežom između prednje i stražnje strane. Prigušenje je odlično, pogotovo pri većim brzinama, jedino se ovjes može malo čuti pri gradskim brzinama, pogotovo na stražnjem dijelu. Prednji kraj ima dosta prianjanja, međutim otkrili smo da se podupravljanje pojavljuje iznenađujuće rano  i to u kombinaciji s većim tijelom i povišenim ovjesom rezultira velikim naginjanjem. No upravljanje je vrlo lagano i predvidljivo, tako da s tim ne bi trebali imati problema. Captur je iznenađujuće lako voziti. Od laganih pedala i jednostavnog mjenjača do lakog upravljača.

Captur nema pogon na sve kotače kao što to nudi broj veći Kadjar, no opremljen je Extended Grip sustavom koji utječe na performanse i ponašanje motora na raznim podlogama. Extended Grip kontrolira prianjanje prednjih kotača na tlo, a gumb spomenute funkcije koji se nalazi kod mjenjača i ručne kočnice omogućuje promjenu između tri različita moda vožnje – Expert, Loose Ground i Road (ekspert, loše tlo/meka podloga i cesta). Mijenjanjem moda omogućuje se poboljšanje prianjanja kotača na tlo u teškim cestovnim uvjetima.

Najveće iznenađenje našeg testa je definitivno potrošnja goriva od strane 1.5 dCi motora. Neki od automobila koje smo testirali u posljednje vrijeme su trošili gotovo dvostruko od službenih tvrdnji, ali ovaj dizelaš gotovo je potvrdio službene brojke. Ovaj dizelaš sa svojih 110 KS nije trkački nastrojen, ali to kupci Captura niti ne traže. Uglađen, elastičan i štedljiv glavni su pridjevi koje bi dali ovom motoru, a gotovo iste pohvale idu i preciznom šesterostupanjskom mjenjaču. Prema podacima proizvođača maksimalna brzina od 180 km/h zadovoljiti će svakog, a kako smo već spomenuli izolacija buke je odlična, pa zato preporučamo pripaziti na pritiskanje papučice gasa jer se zbog odlične izolacije vrlo lako može izgubiti dojam brzine.

Kada govorimo o sigurnosti, kod Renaulta nema greške, Captur je pokupio 5 Euro NCAP zvjezdica, no recimo nema zračni jastuk za koljena suvozača kao kod Clia 4. Također treba napomenuti da se ovo testiranje odvijalo 2013. godine, kad su testiranja bila blaža, ali opet ima više zvjezdica nego neki Dacia modeli koji znaju dobiti 3 ili 4 zvjezdice.

Do sada ste već vjerojatno shvatili da Capture ima nekoliko nedostataka, uglavnom zbog toga što mu je Clio potporanj. Međutim prednosti u pogledu kao što su teretni prostor, udobnost u vožnji, te izgled, čine ovaj mali SUV prilično prihvatljiv i zanimljiv hrvatskim kupcima.

TEHNIČKI PODACI

Motor: dizelski

Obujam: 1461 ccm

Snaga: 81kW/110KS @ 4000 RPM

Moment: 260 Nm @ 1750 RPM

Pogon: na prednje kotače (FWD)

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije: 4122 x 1778 x 1566 mm

Prtljažnik: 377/1235 litara

Gume: 205/55 R17

Masa: 1190 kg

Brzina: 180 km/h

0 – 100 km/h: 11,03 sekunde

Potrošnja: 5,2 l/100km

Osnovni model: od 111.400,00 HRK***

Cijena: 153.207,00 HRK*

Cijena TEST modela: 156.837,00 HRK**

Dodatna oprema: sustav za pomoć pri parkiranju + kamera – 1.990 kn, multimedijski sustav R-Link – 1.190 kn, rezervni kotač 450 kn

*Outdoor Energy dCi 110 – bez doplata

**Outdoor Energy dCi 110

***Authentique Energy TCe 90